Til Disneyland Paris

Disneyland Paris

Indledning

Der var engang en familie på 5 personer, der var en mor, mormor, storesøster, 2 små brødre. Mor hed Majken, Mormor hed Lisbet, storesøster hed Christina, de 2 små brødre hedder Mads & Markus. Og vi skal til Paris, og vi skal rejse om 1 dag, så vi glæder os meget. Skat kalder mor, du skal pakke nu, hjælper du Mads og Markus? Ja ja ja ja mor.

Til Toppen

Ankomst

Næste morgen bliver vi vækket kl. 4 om morgenen, vi skal have tøj på og så ud i bilen, Steffen skal køre os ind og hente mormor, vi skal være i lufthavnen kl. 6, det var bare tidligt. Vi får store øjne, da vi kommer ud i lufthavnen, vi skal igennem en masse ting med kuffert og de skal se, om vi har noget i lommerne. Derefter kom

vi op i transithallen, hvor vi får noget morgenmad og ser på alle flyverne. Og langt om længe bliver vi kaldt ud til flyveren, sikke store øjne vi gjorde, vi har nemlig aldrig prøvet det før, vi var bare nødtil at passe på vores mor, hun var bange, for at flyve, vi syntes, det var sjovt at flyve og der var så smuk udenfor, helt blå himmel og en flot sol, vi fløj ovenpå skyerne. Vi ankom til Paris kl. 11 og så måtte, vi lige vente på vores kufferter og derefter tog vi en taxi til Disneyland.

Til toppen

Ophold

Nej, hvor er her flot, jeg kunne godt bo her, hvor skal vi bo henne på det her store hotel, her, nej her, nej her, ja, her er flot, skal vi gå ud og se os omkring, det skal vi da, det kunne bare ikke gå for stærkt.  Jeg vil prøve den der ting, det vil jeg også, den må du ikke prøve Mads, men det må jeg godt, siger Markus, nej, det må du heller ik, ha ha, he he, hi hi, jeg tager en tur, ja, ja, vi ses, så prøver vi bare en anden ting siger Markus, den ser sjov ud, det er raketter, skal vi prøve den Mads ja, ja og sådan blev vi ved til kl. var 16:00. Så skulle vi hen og se den flotteste parade, jeg nogensinde havde set, næsten alle disney figurerne var med og vi blev dertil kl.20:00 og fik prøvet en masse ting og så sagde mor og mormor, nu skal vi over på hotellet og så imens de gjorde sig klar, skulle vi se, hvordan det var at bo, som prinser & prinsesser, vi skulle hoppe i sengene, prøve hårtøer og dufte til shampo og kigge i barskab, vi skulle se det hele, det var bare så flot. Så skulle vi have mad, der var 2 borde med buffet og 1 bord med masser af slik og alle disney figurerne, de bød os velkommen og legede med os børn, i mens vi spiste og da Mads var træt og væltede en sodavand, da gik mor og Mads i seng, mens jeg og Markus gik med mormor over og se, hvor flot det hele var, der var lys i det hele og det var flot og til sidst, var vi nede i kælderen og se, hvor man kunne svømme og legede i legerummet, så gik vi op på vores værelse og inden vi sov, sagde vi, det har været den sjoveste ferie og solen strålede i vores øjne og mormor fik jordens dejligste kys kl.00:00 DER SOV VI.

Og næste dag, stod vi tidlig op, så vi kunne nå at komme over i disneyland, når de åbnede, vi prøvede bare det hele og havde en rigtig sjov dag og vi havde et rigtigt flot vejr, solen skinnede bare hele dagen og da det blev aften faldt vi bare omkuld, så trætte var vi. Den næste dag, stod vi tidligt op, vi skulle nemlig en tur i svømmepølen inden, vi skulle have morgenmad og pakke, vi skulle jo nå at være klar, så vi kunne komme en tur mere i disneyland inden vi skulle hjem og vi fik prøvet det hele atter engang, Vi nåede også at se paraden for sidste gang, det var så flot. Da kl. blev 17 kom der en taxa efter os og så måtte vi tage afsked med alt det skønne.

Til Toppen

Hjemkomst

Da vi var kommet i luften, sagde Markus, det ligner guld, der er nede på jorden, så smukt og klart var vejret, lysene fra alle husene lignede guld. Vi var i København kl. 24 og derefter var vi hjemme hos os selv kl. 1.30, vi var bare så trætte, det har været den sjoveste ferie vi har været på mormor. Mange kys Mads, Markus og Christina